Promotorul proiectului: Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureș
Codul proiectului: 21-COP-0038
Partener: Sintef Norvegia
În prezent, datele colectate prin diverse mijloace pot avea o structură sau format diferit, chiar dacă se referă la aceleași mărimi de interes. Dispozitivele și aparatele actuale, care dispun de interfețe și facilități de comunicare, reprezintă o sursă importantă de date. Din păcate, aceste date nu sunt prezentate într-un format standardizat, ceea ce generează dificultăți în utilizarea lor într-o formă integrată. Imposibilitatea standardizării acestora într-un timp scurt conduce la necesitatea adoptării de soluții inovatoare pentru condiționare, filtrare și prelucrare statistică a datelor.
O provocare semnificativă constă în extragerea informațiilor utile și eliminarea unei varietăți mari de perturbări care interferă cu datele colectate. Soluția fezabilă care poate răspunde la aceste provocări, ca și în multe alte domenii, este furnizată de inteligența artificială (AI). Deși literatura de specialitate și rapoartele tehnice prezintă numeroase soluții de succes, specialiștii în domeniu reprezintă o resursă limitată. Rezolvarea acestei probleme implică formarea și familiarizarea cadrelor didactice cu metode noi de prelucrare a datelor folosind inteligența artificială.
Instituţii de învăţământ universitar din România care dețin Carta Universitară Erasmus (ECHE)
Acestea pot depune aplicaţii pentru vizite pregătitoare și proiecte de mobilități în cele 3 state donatoare: Islanda, Liechtenstein și Norvegia cât şi pentru proiecte de cooperare interinstituţională.
Pentru vizitele pregătitoare, participanții pot fi cadre universitare (personal academic sau non-academic).
Pentru mobilități, participanții pot fi:
– studenți înscriși în oricare dintre cele 3 cicluri (sau proaspeți studenți pentru plasamente)
– cadre universitare (personal academic sau non-academic).
Entități publice sau private din statele donatoare (universități acreditate, centre de cercetare, companii etc.)
Acestea pot depune aplicații pentru vizite pregătitoare în România în domeniul învățământului universitar.
La vizite pregătitoare pot participa angajați ai entității aplicante.
Unitățile de învăţământ profesional şi tehnic (licee şi școli profesionale) filiera tehnologică și școlile postliceale din România, care au parteneriate încheiate cu agenți economici pentru practica elevilor
Acestea pot depune aplicaţii pentru vizite pregătitoare în statele donatoare și pentru proiecte de îmbunătățire a calității practicii elevilor.
Participanții la mobilități sunt:
personalul didactic care predă discipline VET
cadrele de conducere ale unităţilor de învăţământ
reprezentanţi ai agenţilor economici, parteneri ai unităţilor de învăţământ
Școli VET din statele donatoare
Acestea pot depune aplicații pentru vizite pregătitoare în România.
La vizitele pregătitoare pot participa angajați ai instituției aplicante.
Consorţiile alcătuite dintr-un coordonator din România (o instituţie sau organizaţie neguvernamentală activă în domeniul incluziunii copiilor romi) şi 5-6 şcoli din Romania care școlarizează minimum 20% copii romi, situate în comunităţi dezavantajate Universitățile care dețin o cartă ECHE sunt eligibile.
Consorțiile pot depune aplicaţii numai pentru proiecte naţionale.
Inspectorate Şcolare Judeţene (ISJ), Centre Judeţene de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE), Case ale Corpului Didactic (CCD) din România
Acestea pot depune aplicaţii pentru vizite pregătitoare şi proiecte de mobilitate în statele donatoare.
Participanții la mobilități pot fi experţii în educaţie (inspectori școlari, formatori de profesori, consilieri) din ISJ, CJRAE, CCD.
Institute și centre de formare din statele donatoare
Acestea pot depune aplicații pentru vizite pregătitoare și proiecte de mobilitate pentru îmbunătățirea competențelor experților educaționali (inspectori școlari, formatori de profesori, consilieri) din România.
Pot participa la mobilitate angajați și experți ai entității aplicante.