2019: Învățământ dual de calitate pentru elevi cu dizabilități
Partener: Technical School of Paphos
- Dezvoltarea competențelor metodice și pedagogice, de management educațional, consiliere pentru carieră, de tutorat pentru învățământ dual, pentru cei 12 participanți la Vizita de Studiu.
- Elaborarea de către cei 12 participanți a unui set de instrumente resursă pentru activitatea de profesionalizare în regim de învățământ dual, a elevilor cu dizabilități.
Vizita de Studiu a cuprins activități de învățare, în ateliere de lucru interactive, job shadowing și vizite la 5 firme/instituții organizatoare de stagii practice/sistem dual, dezbateri, activități de evaluare zilnice pentru cei 12 participanți și analiza documentelor. Firmele au fost din domeniul Turism și din domeniul Mecanic, având și elevi cu dizabilități integrați în stagiile practice și în sistem dual, cu tutorat. Ca urmare a experiențelor și a contactului cu partenerii din Cipru reprezentanții liceului nostru, alături de cei 2 participanți de la Casa Dobrescu, au realizat următoarele produse:
- 1 CDL îmbunătățit pentru domeniul Turism și Alimentație
- 2 Parteneriat de instruire practică cu agenți economici
- 1 caiet de practică pentru calificarea Industrie hotelieră
- 1 caiet de practică pentru tutorii din domeniul mecanic (cu fise de monitorizare și evaluare a activității de practică în sistem dual)
- 1 strategie managerială privind cooperarea și colaborarea cu agentul economic
- 1 model de plan de carieră realizat de profesorul consilier
- 1 analiză comparativă privind gradul de progres al îmbunătățirii activității practice, la cele 2 calificări.
Rezultate obținute ca urmare a Vizitei de Studiu:
- 12 participanți cu competențe îmbunătățite de comunicare în limba engleză,cu abilități dezvoltate de organizare eficientă a stagiilor de practică, inclusiv în învățământul dual;
- 7 cadre didactice VET cu competențe organizatorice și pedagogice îmbunătățite, legate de desfășurarea stagiilor de practică cu tutorat pentru elevii cu dizabilități, inclusiv în învățământul dual;
- 1 director cu competențe manageriale îmbunătățite pentru gestionarea/monitorizarea stagiilor de practică/învățământ dual și de colaborare cu partenerii;
- 1 consilier de orientare în carieră cu capacități dezvoltate de a elabora profiluri profesionale de carieră pentru elevii cu dizabilități, pe baza instrumentelor de lucru descoperite;
- 1 profesor de engleză cu competențe lingvistice dezvoltate privind comunicarea în limba engleză, precum și îmbunătățirea competentelor sale în domeniul didacticii moderne;
- 2 reprezentanți ai agentului economic, cu abilități de tutorat și de organizare a instruirii practice dezvoltate, ținând cont de particularitățile dizabilității elevilor și de principiile pedagogiei moderne.
Valoarea adăugată a proiectului s-a concretizat în:
- dezvoltarea profesională a cadrelor didactice prin accesul la o serie de bune practici;
- utilizarea de către echipa profesor – tutore, la stagiile de practică, a unor strategii didactice de abordare interdisciplinară în activitățile de învățare, în vederea dezvoltării competențelor profesionale ale elevilor cu dizabilități;
- stimularea interesului agenților economici de a dezvolta o relație de durată cu mediul educațional și de a contribui la educația și dezvoltarea profesională a elevilor cu dizabilități;
- creșterea prestigiului liceului și a firmei partenere în comunitate;
- stagii de practică atractive, organizate eficient, care să stimuleze implicarea activă a elevilor cu dizabilități în obținerea de rezultate cât mai bune.