2018: Mobilități SEE – Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca
Promotorul proiectului: Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca
Codul proiectului: 18-MOB-0046
Parteneri: University of Stavanger – Norwegian University of Science and Technology, Trondheim
În învățământul universitar participantul și, în același timp, beneficiarul procesului educativ este, de regulă, condus de motivație intrinsecă și, prin urmare, nivelul de satisfacție personală este destul de ridicat, acesta fiind fără îndoială, cel mai eficient tip de motivație. Dar cum întotdeauna este loc de mai bine, considerăm că nivelul de satisfacție al studentului poate și trebuie să fie îmbunătățit. Astfel, avem convingerea că un mediu educațional diferit și mai provocator și oportunitățile de învățare pe care acesta le oferă, vor aduce un grad mai ridicat de satisfacție în rândul beneficiarilor.
Acest proiect a făcut tocmai acest lucru: a oferit studenților UTCN oportunitatea de a-și îmbunătăți experiența educațională, dându-le posibilitatea de a participa la activități educaționale (cursuri, laboratoare, seminarii, proiecte etc.) într-un alt mediu decât cel familiar, anume în mediul educațional a două universități de prestigiu norvegiene.
Obiectivul principal al proiectului a fost creșterea numărului de mobilități studențești în anumite domenii, dar și a numărului de mobilități de cadre.
Obiectivele specifice fac referire la:
- îmbunătățirea cooperării cu instituțiile partenere din Norvegia în domeniul Ingineriei alimentare și a IT-ului pentru a extinde apoi această colaborare și spre alte domenii;
- creșterea nivelului de conștientizare a studenților cu privire la problemele legate de risipa de alimente, probleme de mediu, dar și nevoia de îmbunătățire a abilităților digitale;
- și nu în ultimul rând la îmbunătățirea satisfacției studenților prin oferirea de oportunități de mobilitate spre destinații mai puțin accesibile, precum Norvegia.
În cadrul proiectului am reușit să oferim posibilitatea unui număr de 4 studenți ai UTCN să participe la activități educaționale din cadrul celor două universități partenere din Norvegia. Acești studenți au avut acces la laboratoare cu dotări de ultimă generație, la un mediu educațional diferit, la tehnici de predare diferite, o cultură diferită. Toate acestea le-au dezvoltat lor abilități pe care altfel poate că nu ar fi avut oportunitatea să și le dezvolte: abilități de adaptare la un mediu nou, de comunicare într-o limbă străină, de integrare într-un grup nou, de soluționare de probleme și lucru în echipă.
Beneficiarii acestor mobilități au avut șansa de a se dezvolta la nivel personal, însă acest fapt se va reflecta în timp și asupra mediilor de acasă în care cei patru beneficiari se vor manifesta (universitatea de origine, piața muncii, comunitatea din care fac parte etc.)