2018: Leadership și incluziune pentru școlile incluzive – ISJ Covasna
Promotorul proiectului: ISJ Covasna
Codul proiectului: 2018-EY-PMIP-R2-0016
Parteneri: InterCultural Iceland, Islanda și Newschool AS, Oslo, Norvegia
Județul Covasna se confruntă cu o serie de probleme sociale și economice profunde, probleme care duc carențe educaționale ale populației și la un risc ridicat de scădere a participării la serviciile educaționale pentru mai multe categorii de copii și tineri.
Obiectivul principal al proiectului este creșterea calității educației în școlile din județul Covasna, prin proiectarea profilului școlii democratice, bazat pe cetățenie, drepturile omului, incluziune și leadership.
Obiectivele specifice ale propunerii sunt:
- Creșterea cu 10% a numărului de școli cu un mediu de învățare incluziv și creativ începând cu anul școlar 2019-2020, cu ajutorul a 7 inspectori școlari instruiți la cursuri de formare de 4-7 zile pe tema tehnicilor de includere;
- Creșterea cu 20%, începând cu anul școlar 2019-2020, a numărului de școli care vor adopta și aplica conceptul de școală incluzivă.
Rezultatele proiectului:
- 7 inspectori școlari instruiți în management de tip incluziv
- 1 curs de formare inițiat, organizat și desfășurat -documentele realizate în cadrul proiectului, postate pe platforma de resurse educaționale a Inspectoratului Școlar.
Activități de formare în cadrul proiectului au fost:
- curs de formare mixt (curs structurat și job shadowing) – Profesorul ca agent al schimbării, în Norvegia (4 persoane)
- curs structurat – Metode de evaluare creative și diverse pentru educație în secolul XXI, în Islanda (3 persoane).
Activitățile locale în proiect:
- workshopuri
- postări pe platforma resurselor educaționale
- curs de formare a cadrelor didactice având ca tematică Managementul democratic și incluziv și Metode și instrumente interactive pentru profesorii secolului XXI. Prin implementarea unui proiect de mobilitate în care au fost cuprinși 7 inspectori școlari, Inspectoratul Școlar are oportunitatea de a contribui la creșterea calității educației în școlile din județul Covasna, facilitând astfel implementarea profilului școlar incluziv, bazat pe cetățenie democratică, respectarea drepturilor omului, incluziune și leadership.